WIADOMOŚCI

Kierowcy chcą podziału kwalifikacji w Monako
Kierowcy chcą podziału kwalifikacji w Monako
Weekend wyścigowy w Barcelonie za chwilę na dobre rozpocznie się, a tuż po nim karawana F1 przeniesie się do pobliskiego Monako, gdzie rozegrane zostanie najbardziej prestiżowe GP sezonu.
baner_rbr_v3.jpg
Charakterystyka ulicznego toru w Monako słynie ze swojej krętej i ciasnej natury, która często przysparzała kierowcom wielu problemów podczas sesji kwalifikacyjnych.

W tym roku podczas sobotnich kwalifikacji może być jeszcze gorzej. Stawka kierowców w porównaniu do minionego sezonu powiększyła się o czterech zawodników, a łączenie sześciu kierowców będzie jeździło w Monako zdecydowanie wolniejszymi autami.

Sytuacja ta sprawia, że zawodnicy jeszcze przed GP Monako zaczynają się obawiać o przebiegu sesji kwalifikacyjnej. Zarówno Jarno Trulli jak i Bruno Senna, którzy reprezentują nowe, wolniejsze zespoły, jak również Robert Kubica jeżdżący dla Renault dostrzegają problem i sugerują FIA jednorazowe podzielnie stawki na kwalifikacje w Monako.

„Musimy przedyskutować z Charliem [Whitingiem], jak zamierzamy to zrobić- zwłaszcza w kwalifikacjach” mówił Bruno Senna w wywiadzie dla serwisu Autosport.com.

„Idea rozdzielenia stawki nie jest taka zła. Jeżeli zabiorą sześć czy osiem bolidów z grupy najszybszych lub najwolniejszych, a reszta pojedzie w innych kwalifikacjach, może okazać się dobrym pomysłem dla obu stron.”

Podobnie uważa Jarno Trulli z Lotusa: „Z mojej perspektywy uważam, że będzie bardzo ciężko- dla mnie jako że jestem wolny, jak również dla tych z przodu co są bardzo szybcy. Sądzę, że FIA powinna pomyśleć nad tym jak nas rozdzielić.”

Robert Kubica również popiera taką ideę i wspomina, że w niższej serii w Monako ścigał się już w rozdzielonych kwalifikacjach: „Ruch na torze to normalny problem. Zawsze było bardzo ciężko w Monako, mimo że muszę przyznać, że zawsze miałem szczęście lub zawsze miałem możliwość ustanowienia swojego czasu w Monako bez przeszkód, co nie jest łatwe.”

„W tym roku jednak z trzema nowymi zespołami, które są znacznie wolniejsze będzie znacznie trudniej. Ścigałem się już w Monako w podzielonych kwalifikacjach. Są tego dobre i złe strony, ale z pewnością musimy znaleźć jakieś rozwiązanie.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

21 KOMENTARZY
avatar
Roll

06.05.2010 16:53

0

Będzie dłużej ale lepiej dla każdego bo to pozwoli mu osiągnąć dobry czas i nikt go nie będzie blokować.


avatar
M@teuka

06.05.2010 17:18

0

jaki problem. Robimy 1 sesje kwalifikacyjną z tym ze kazdy na tor wyjezdza sam tak jak do 2005 roku włącznie i robi 1 pomiarowe kółko lub nawet i 2 sesje. To najlepsze rozwiązanie


avatar
Jacu

06.05.2010 17:23

0

eeee to tylko rozwiązanie pośrednie. Najlepiej byłoby przywrócić 107 % czasu najlepszego w qualu i, albo się kwalifikują albo wypad z wyścigu,ale wiadomo sponsorzy... itd - czyli $$$. Prostsze i fajniejsze rozwiązanie to Superpole przejęte z niedawnych czasów SBK. Czyli czołowa 16-tka (lub w F1 np 10-tka) wyjeżdża na jedno szybkie mierzone kółko i nikt nikomu nie przeszkadza. Każdy następny wyjeżdża co pół okrążenia. Tor czysty , widać przejazd każdego po kolei i świetnie emocjonująco to wygląda. Czemu tego nikt nie chce w F1 wprowadzić - przecież rozwiązanie jak z bajki ???. Jak się jeszcze doda fajne zobrazowanie graficzne czasów w poszczególnych sektorach to wypas na maxa. Tak było przez lata całe w SBK i to było świetne widowisko-często lepsze niż sam wyścig. Swoją droga król Monaco jest tylko jeden Ayrton Senna da Silva. 6 zwycięstw na 10 startów. W sumie 8 "pudeł". Tylko dwa "niefarty" - jeden z własnej winy mając ponad 50 sek przewagi ;). Większość w nietopowych bolidach. Tak na przypomnienie i uczczenie 16-stej rocznicy Mistrza nad mistrze :(. RIP. A.S.


avatar
Jacu

06.05.2010 17:25

0

@2. M@teuka - chyba ten sam pomysł wyraziliśmy w tym samym czasie ;) - widać mamy racje. Pozdro


avatar
Roll

06.05.2010 17:27

0

No Jacu ma racje to powinno wrócić.


avatar
ripazha8

06.05.2010 17:28

0

ale jesli w qualu bedzie deszcz to nie przejdzie bo beda nierowne warunki


avatar
Wiater

06.05.2010 17:28

0

Popieram to z tym zastrzeżeniem, że najpierw powinni jechać najlepsi żeby wyrównać szanse ;)


avatar
marcin20

06.05.2010 17:51

0

Powinien się koleś zgodzić, bo naprawdę będzie ciasno.


avatar
Szybszy

06.05.2010 18:00

0

no nie wiem czy to aż takie dobre. Okaże się że Robert ma jechać z wolniejszymi i będzie blokowany wtedy będziecie narzekać. Jak pojedzie z szybszymi to będziecie chwalić. Dojdzie do tego deszcz i pozamiatane.Lepiej niech jest jak jest. Komu się uda to jego i już. Też trzeba zwrócić uwagę których by wysłano jako pierwszych. Wiadomo że z okrążenia na okrążenie tor jest bardziej nagumowany (oczywiście jak nie pada). Mi się to nie podoba i już.


avatar
MontyF!F!

06.05.2010 18:35

0

No ja tez nie jestem prekonany co do tego. Jak niby to ma wyglądać w mokrych warunkach? Mogło by się okazać że Ferrari RBR czy Mcl i Mercedesowi mocniej by padało niż tej słabszej grupie i wyszłyby jaja


avatar
marbo1234

06.05.2010 20:10

0

wystarczy Q1 podzielic na dwie czesci i po sprawie bedzie OK


avatar
przemoziom99

06.05.2010 20:11

0

właśnie juz od dłuższego czasu myślałem jak to będzie w monaco jedno jest pewne będą jaja w Q i w wyścigu !!!


avatar
Sister

06.05.2010 20:24

0

Ktoś niedawno powiedział, że obecni kierowcy F1 to primadonny. Zgadzam się. Już przed sezonem było wiadomo, że będzie ciężko w Quali - nie tylko w Monako. Trudno. Ktoś będzie miał pecha a ktoś szczęście, jak w życiu....


avatar
kedar9315

06.05.2010 21:28

0

zgadzam sie z kierowcami. oby ten pomysł wypalił


avatar
lukasz11

06.05.2010 22:25

0

i tak odpadna nowe zespoly i jeden kierowca ze starych czyli nie bedzie to mialo wplywu na ostateczne ustawienie na starcie czolowki


avatar
landryn

06.05.2010 22:40

0

Podział rodził będzie problemy, bo ktoś ze starych kierowców będzie musiał jeździć w słabszej grupie. Może lepiej niech wydłużą Q1 o np. 5 minut.


avatar
abbex

07.05.2010 09:03

0

no właśnie problem o ktorym dyskutujemy powstal wskutek ciaglych niepotrzebnych zmian. dawniej kazdy mial 12 kolek do przejechania w kwalifikacjach i od strategii zalezalo kiedy i jak


avatar
fabian

07.05.2010 09:14

0

A może jazda indywidualna na czas? Każdy jedzie solo 3 szybkie okrążenia :)


avatar
Jacu

07.05.2010 11:57

0

@ 18. fabian - już o tym było w postach 2 i 3 ;)


avatar
Roll

07.05.2010 15:32

0

no


avatar
M@teuka

08.05.2010 13:18

0

wystarczy 1 szybkie okrążenie ;) kto będzie miłał pecha to trudno ;)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu